بسياري از وب مستر ها و مديران سايتها فکر ميکنند که با مبادله هر چه بيشتر لينک (پيوند) ميتوانند به رتبه هاي بالا دست پيدا کنند. اما راههاي بهتري هم هست. يکي از اين راهها مساله توزيع کلمات و واژگان در صفحه است.توزيع (Distribution) در اينجا معنايي نزديک به معناي آن در علم آمار دارد. يک کلمه جستجو شده توسط کاربر در بخشهاي مختلفي از صفحه ممکن است وارد شده باشد. و تعداد و چگونگي تکرارهاي آن يک فاکتور بسيار مهم در رتبه بندي است.چندي پيش يکي از دوستان ما (جناب مهندس فرخ حياتي) ، موفق شد يک سايت فارسي در زمينه تجارت الکترونيک را از رتبه بالاي هزار ، به صفحه نخست گوگل برساند ، تنها و تنها به دستکاري اصولي متن سايت و توزيع علميکلمات در آن. توزيع بندي درست کلمات و واژگان کليدي اغلب يک استراتژي موفق براي SEO است و معمولا بهتر از مبادله لينک جواب ميدهد.
بدين منظور شما بايستي فهرست دقيقي از کلمات و عبارتهايي که ممکن است يک جستجو گر را به سايت شما برساند تهيه کنيد.سپس مناسب ترين و موثر ترين ترکيبات از ميان آنها را دست چين نموده و به ترتيب اهميت در صفحات سايت خود بکار ببريد.دقت کنيد : بکار ببريد نه پست سر هم ليست کنيد. سعي کنيد در پاراگرافهاي مختلف صفحه از آنها استفاده کنيد.سعي کنيد متن ها را به گونه اي انتخاب کنيد که براي کاربران عموميت داشته باشد. يکي از بهترين راهها استفاده از مقاله است.اگر سايت شما قسمتي براي مقاله ها و مطالب مربوط به محتواي خود داشته باشد شما گام بزرگي برداشته ايد.زيرا مقاله يعني جايي براي کاربرد درست کلمات کليدي و تکرار مناسب آنها. ضمن اينکه اين کار سايت شما را حرفه اي تر جلوه مي دهد و در هر زمينه اي که فعاليت دارد شما را نيز پرتوان تر و قوي تر نشان ميدهد.باز هم تاکيد ميکنم.فاکتور طلايي يعني سه کار مهم :۱- تشخيص درست و کاربر پسند کلمات کليدي۲- استفاده درست و منطقي و توزيع مناسب اين عبارتها در صفحه۳- بازنگري و تغيير در صفحات و پيگيري (Trace) کردن اثر آن بر حجم بازديد ها.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر