۱۳۸۷ خرداد ۸, چهارشنبه

كارت اعتباري

با افزایش روزافزون گردش های مالی و انجام تجارت های بین المللی ، هزینه تولید، نگهداری و تبدیلات ارزی برای کشورها بار گزافی را در پی داشت.

1- مقدمه
دنیای امروز دنیای تکنولوژی است و جو حاکم بر زندگی امروز، بشر را به سوی مکانیزه کردن و آسانترکردن وا می دارد. امروزه لازم است که همه کارها، حتی کارهایی که به نظر مهم و ضروری نمی آیند نیز با زندگی مکانیزه هماهنگ شوند. به عنوان مثال کلید خانه ها یا شرکتها دیگر از جنس فلز نیستند، در دنیای امروز کارتهای مغناطیسی یا نوری جای کلید را گرفته اند.

اهمیت کارت اعتباری
با افزایش روزافزون گردش های مالی و انجام تجارت های بین المللی ، هزینه تولید، نگهداری و تبدیلات ارزی برای کشورها بار گزافی را در پی داشت.
برای همین در کنار روند رو به رشد فناوری، تشکیل مفهومی دربرگیرنده پول مجازی، با استفاده از ابزار الکترونیکی، باعث پیدایش تحولی در صنعت بانکداری و گرایشی با عنوان تجارت الکترونیکی گردید. در این ارتباط استفاده از ابزاری جهت بهره برداری از این خدمات نظیر کارت های خرید، ترمینال های خرید، دستگاه های خودپرداز و کیوسک های اطلاع-رسانی متداول شد و مفاهیم نوینی مرتبط با آنها گسترش یافت.

کارت و انواع آن
نخستین ابزاری که جهت استفاده در پرداخت های الکترونیکی در اختیار افراد متقاضی قرار می گیرد کارت های پرداخت است. جنس این کارت ها معمولاً از پی وی سی است که مقاومت خوبی دارد.
در دیدگاه اول، کارت ها از لحاظ پذیرش در دستگاه کارت خوان به دو دسته تماسی و غیرتماسی تقسیم می شوند، در کارت های تماسی برای برقراری ارتباط کارت با دستگاه کارت خوان، قسمتی از کارت که حاوی اطلاعات است لزوماً باید درون دستگاه کارت خوان قرار بگیرد و Head دستگاه کارت خوان با آن در تماس فیزیکی باشد.
در صورتی که در کارت های غیرتماسی این ارتباط از طریق امواج رادیویی صورت گرفته و با توجه به نوع کارت و کارت-خوان انتخاب شده، کارت می تواند با فواصل مختلف از کارت خوان قرار بگیرد. اخیراً نوع دیگری از کارت ها نیز مورد توجه قرار گرفته که به کارت های هیبرید مشهورند.
این کارت ها در حقیقت ماهیت جدیدی نداشته و تنها از ترکیب چند تکنولوژی ساخته شده اند. به عنوان نمونه در یک نوع از کارت های هیبریدی، کارت علاوه بر داشتن قابلیت غیرتماسی، چیپ هم دارد و توانایی استفاده در سیستم ها تماسی نیز دارد.

کارت های تماسی
همان طور که گفته شد کارت های تماسی به طور مستقیم با کارت خوان در تماس بوده و اطلاعات از طریق Head کارت خوان به آنها منتقل می شود. لذا به طور نسبی امنیت بیشتری نسبت به کارت های غیرتماسی دارند و اکثر کارت-های بانکی و مالی را شامل می شوند.
از انواع این کارت ها می توان به کارت های مغناطیسی و کارت های چیپ دار اشاره کرد که طیف وسیعی از کارت های امروزی را پوشش می دهند. در کارت های مغناطیسی اطلاعات بر روی نوار سیاه رنگی که بر روی کارت است، به صورت مغناطیسی نوشته و خوانده می شود، این نوار خود شامل سه تراک است که بر روی هر کدام از آنها اطلاعات خاصی نوشته می شود.
در طرف مقابل، کارت های چیپ دار از یک چیپ مدار مجتمع (IC) تشکیل شده که این چیپ می تواند شامل یک حافظه تنها و یا یک حافظه به همراه یک میکروپروسسور باشد.
کارت هایی که تنها از یک حافظه تشکیل شده باشند، کارت های حافظه نام دارند که معمولاً برای نگهداری اطلاعات از آنها استفاده می شود و امنیت بیشتری نسبت به کارت های مغناطیسی دارند، در سویی دیگر کارت های پردازنده دار (هوشمند) قرار دارند که به جز حافظه یاد شده از مزایای یک میکروپروسسور نیز سود می جویند و بدین ترتیب از لحاظ امنیتی ضریب بسیار بالاتری را دارند و طبیعتاً از قیمت بالاتری نیز برخوردارند.

کارت های مغناطیسی
اولین کارت هایی که به طور گسترده در زمینه تجارت الکترونیک و به عنوان کارت های بانکی مورد استفاده قرار گرفت کارت های مغناطیسی بودند. این کارت ها که با قرار گرفتن یک نوار مغناطیسی بر روی کارت های پی وی سی ایجاد می-شوند، به علت محدودیت های فیزیکی موجود حجم اطلاعاتی زیادی را شامل نمی شوند.
نوار مغناطیسی روی این کارت ها بنا به «استاندارد ایزو 7811» از سه تراک تشکیل شده است که اطلاعات ویژه ای بر روی هر تراک ثبت می شود. تراک 1 کارت معمولاً شامل اطلاعاتی از قبیل نام دارند و شماره حساب شخص است و سایر اطلاعات کنترلی نیز بر روی تراک های دیگر قرار دارد.
در برخی از خودپردازهای بانک ها نوشتن بر روی تراک ها نیز ممکن است. این کارت ها به دو دسته اصلی تقسیم می-شوند: HiCo و LoCo. کارت های HiCo از کیفیت بهتری نسبت به کارت های LoCo برخوردار بوده و تأثیرات کمتری در استفاده مداوم، همجواری با کارت های دیگر و میدان های مغناطیسی می پذرند. همچنین بر اساس آزمایشات انجام شده، درصد صحیح خوانده شدن اطلاعات در نوع HiCo بسیار بیشتر از نوع دیگر بوده و با وجود هزینه بیشتر آن، به صرفه تر هستند.
به علت امنیت پایین تر این کارت ها نسبت به کارت های هوشمند و سهولت خواندن تراک های موجود بر روی آنها و توانایی کپی کردن اطلاعات آنها روی کارت دیگر (کپی کردن کارت)، غالباً از این کارت ها در ارتباطات آنلاین و یا به عنوان کارت های شناسایی روزمره استفاده می گردد.
کارت های حافظه
کارت های حافظه (Memory Cards) در حقیقت کارت های چیپ داری هستند که تنها از یک حافظه تشکیل شده-اند، که این حافظه می تواند غیرقابل شارژ یا با قابلیت شارژ نیز باشد.
به علت عدم وجود پردازنده کنترلی امنیت این کارت ها کمتر از کارت های هوشمند بوده ولی همچنان با تمهیدات درنظر گرفته شده امنیت بیشتری نسبت به کارت های مغناطیسی دارند. این کارت ها برای استفاده در تلفن های عمومی و پارکومترها مصرف می شوند.
کارت های هوشمند
یکی دیگر از انواع کارت های چیپ دار، کارت های هوشمند است که معمولاً متشکل از پردازنده ای جهت انجام امور کنترلی، حافظه ای فقط خواندنی شامل سیستم عامل کارت (ماسک) و حافظه ای تا 64 کیلو بایت جهت استفاده هستند. به علت وجود برنامه های کنترلی موجود و ساختار موجود در آنها ضریب امنیتی این کارت ها بسیار فراتر از کارت های مغناطیسی است.
کارت های هوشمند از لحاظ ساختار داده ای موجود در آنها به دو دسته Data Card و Application Card تقسیم می شوند. در دسته اول تنها فایل های داده ای ایجاد و قابلیت ذخیره سازی دارند، در صورتی که در نوع دوم کارت قابلیت ذخیره سازی یک برنامه کاربردی، اجرا و ذخیره سازی نتایج آن را دارد.
در دسته بندی دیگری، کارت های هوشمند را می توان به دو دسته کارت های کاربردی و کارت های SAM تقسیم کرد که کارت های کاربردی برای استفاده پس از آماده سازی در اختیار مشتری قرار می گیرد، در صورتی که کارت های SAM به علت وجود الگوریتم های پیچیده امنیتی برای نگهداری کلیدهای لازم درون دستگاه کارت خوان قرار می گیرد و مسلماً قیمت بیشتری دارند.

کارت های غیرتماسی
در کارت های غیرتماسی انتقال اطلاعات و تمامی ولتاژهای مورد نیاز به صورت بی سیم از طریق سیگنال های RF (فرکانس های رادیویی) و روش های ترویج القایی صورت می گیرد. سیستم های (Radio Frequency Identification RFID ) در ابتدا برای مسیریابی، تشخیص موقعیت اجسام و مکان سنجی استفاده گردید و بر حسب مسافت و برد لازم دو نوع Passive و Active به وجود آمد که تفاوت اصلی در این موارد وجود باتری (منبع تغذیه) در نوع Active برای افزایش طول برد بود.
در حال حاضر در دنیای کارت های غیرتماسی، با توجه به استفاده های مکرر، ابعاد کارت ها و عدم نیاز به برد و مسافت بالا از نوع Passive این سیستم ها استفاده می شود و لذا محدودیت هایی بر اساس فرکانس کاری و طول موج در این سیستم ها ایجاد می شود.

شخصی سازی کارت ها
با افزایش استفاده روزمره از کارت ها، شخصی سازی آنها نیز دچار تحولات شگرفی شده است. امروزه ثبت لوگوهای زیبا و جذاب در کنار موضوعات تبلیغاتی نقش بزرگی در جذب مشتری و چرخه کارت ایفا می کند.
عملیات و مراحل تبدیل یک کارت خام سفید که از شرکت تولیدکننده کارت تحویل گرفته می شود به کارتی که در دسترس افراد استفاده کننده قرار می گیرد و مشخصات فردی دارنده کارت و شرکت صادرکننده را دربردارد، شخصی-سازی کارت می گویند. طبیعی است که شخصی سازی از فازهای گوناگون تشکیل یافته و از مراحل بسیار مهم در صدور کارت است.
یکی از جدیدترین تکنولوژی هایی که امروزه برای شخصی سازی مورد استفاده قرار می گیرد، ثبت متن و یا لوگوی خاصی که معمولاً نشان دهنده شرکت صادرکننده کارت است بر روی قسمت مرکزی کارت با لیزر است. به علت شرایط ویژه و هزینه بالای این تکنولوژی تعداد دستگاه های شخصی سازی محدودی از آن سود می جویند که می توان از DataCard به عنوان مهم ترین آنها یاد کرد.
چاپ بر روی کارت
یکی از متداول ترین مراحل شخصی سازی کارت، چاپ لوگوی شرکت صادرکننده، نام فرد استفاده کننده، عکس فرد استفاده کننده، تبلیغات و سایر اطلاعات درخواست شده بر روی کارت است که به علت مواد تشکیل دهنده کارت ها (پی وی سی) از چاپگرهای مخصوص کارت با ریبون های متفاوت استفاده می شود.
امروزه چاپگرهای جدید امکان بارگذاری دسته ای کارت ها، دریافت دسته ای اطلاعات لازم و حتی چاپ همزمان دو روی کارت را دارند. بدیهی است که هم زمان با خواندن اطلاعات چاپی از فایل یا پایگاه داده موجود و چاپ کارت ها، گزارشی نیز از مراحل انجام گرفته در نرم افزار لازمه تولید و نگهداری می شود.
همچین این چاپگرها به علت وجود چیپ و نوار مغناطیسی روی کارت ها، قابلیت تعریف و چاپ بر روی قسمت های خاصی از کارت بدون لطمه زدن به سایر قسمت ها را دارد و معمولاً چاپ آنها به صورت حرارتی و با ترکیب رنگ های اصلی صورت می گیرد.
پس از اتمام چاپ رنگی کارت نیز در صورت نیاز برخی از چاپگرها قابلیت چاپ هولوگرام و یا یک لایه محافظ (لامینیت) طرح دار بر روی کارت برای جلوگیری از فرسایش رنگ چاپ شده بر اثر استفاده روزمره را دارند.

چاپ برجسته (Embossing)
یکی دیگر از این تکنولوژی معمولاً برای درج برجسته نام مشتری، شماره حساب مشتری و تاریخ انقضای کارت مشتری بر روی کارت استفاده می شود. در دستگاه های جدید علاوه بر قابلیت تعریف اندازه قلم (Font) ، توانایی تعریف قلم-های گوناگون نیز تعبیه شده است، در ارتباط با محل درج برجسته بر روی کارت نیز استانداردهایی موجود می باشند ولی در حالت عادی به جز محل خواندن Head محدودیتی برای محل درج وجود ندارد.

رمزنگاری چیپ / مغناطیس
پس از انجام کلیه مراحل چاپی در نهایت عمل رمزنگاری چیپ / مغناطیس صورت می گیرد. در این مرحله اطلاعات لازم مورد نیاز از طریق دستگاه به حافظه کارت انتقال یافته و کارت برای استفاده آماده می گردد.
در کارت های هوشمند از آنجا که رمزهای تولیدشده و سایر کلیدها نیز در این مرحله بر روی کارت منتقل می شوند، از الگوریتم ها و تمهیدات ویژه ای برای بالا بردن ضریب امنیتی استفاده می گردد.
در این قسمت رمز اولیه اختصاص داده شده به مشتری بر روی کاغذهای مخصوص چاپ و با پوششی مناسب پوشانده می شود. چون که رمزها جداگانه و مستقلاً در این ماجول استفاده می شوند، معمولاً بین محل نگهداری رمزها و این قسمت از سخت افزارهای امنیتی ویژه نظیر HSM استفاده می شود. بدیهی است که پس از چاپ رمزها به هیچ وجه رمزها نگهداری نشده و قابلیت دسترسی به آنها وجود ندارد.

پوشش کارت
پس از انجام کلیه مراحل و اطمینان از صحت آنها، کارت ها توسط این ماجول به طور اتوماتیک درون پاکت های مخصوص از قبل چاپ شده قرار گرفته که حاوی نام صاحب کارت، مشخصات، آدرس و بروشورهای لازم جهت استفاده است.




2-1-3- استاندارد کارتهای مغناطیسی
استاندارد ISO در موارد زیر برای ساخت کارت مغناطیسی باید رعایت شود:
q ماده تشکیل دهنده کارت ها و نوار مغناطیسی
q مکان قرارگیری نوار مغناطیسی روی کارتها و بلیطها
q مکان قرارگیری شیارها روی نوار مغناطیسی
q روش به رمزدرآوردن اطلاعات

مکان قرارگیری نوار مغناطیسی روی کارت بر اساس استاندارد را در شکل زیر مشاهده می کنید.



قرارگیری MAGNETIC STRIPE بر اساس استاندارد ISO می باشد این استانداردها عبارتند از: 7811-1 تا 6، 7812، 7813 و 4909

2-1-4- مفهوم استاندارد TRACK های مغناطیسی
از این کارت به عنوان کنترل در ورودی، کارت شناسایی و گواهینامه رانندگی می توان استفاده کرد که این اطلاعات به صورت جداگانه در هر یک از TRACKها قرار می گیرد. از آنجا که می توان TRACKها را به دفعات فرمت کرد و از این طریق اطلاعات را عوض کرد استفاده از این نوع کارت به بیشتر صنایع گسترش یافته است. در ادامه در مورد هر یک از TRACK ها توضیح داده شده است:
TRACK1 : این قسمت بیشتر برای اطلاعاتی نظیر اطلاعات مربوط به حمل و نقل هوایی بین المللی پر می شود. این اطلاعات به صورت ALPHANUMERIC در TRACK ذخیره می شود و برای دستیابی به دریافت اتوماتیک بلیط خطوط هوایی استفاده می شود.
TRACK 2: این قسمت بیشتر اطلاعات بانکی مورد استفاده قرار می گیرد و شامل اطلاعاتی به صورت NUMERIC برای اعمال بانکی اتوماتیک است. از این قسمت برای کارهایی که به کنترلهای کوچک اطلاعاتی نیاز دارند نیز استفاده می گردد.
TRACK3: این قسمت برای کارهایی که اطلاعاتشان نیاز به UPDATE شدن یا دوباره ذخیره کردن دارند استفاده می شود.

2-1-5- اصول نوشتن کارت MAGNETIC
یک STRIPE MAGNETIC با یک الگوی مخصوص بیتها کد می شود، که با کاراکترهای ASCII برای TRACK 1 به صورت ALPHANUMERIC و برای TRACK 2.3 نیز به صورت NUMERIC می-باشد.
تعداد بیتها روی یک TRACK در هر اینچ محدود است (BIT PER INCH) در ابتدا و در انتهای یک MAGNETIC STRIPE یک سری بیتهای صفر به صورت کدشده قرار دارد که به آنها BITS CLOCKING می گویند، این بیتها برای READER زمانبندی لازم را برای برگشت READER به سمت خط بعد را ایجاد می کنند.

2-1-6- مزایای استفاده از کارتهای STRIPE MAGNETIC

q قابلیت خواندن و نوشتن
q ظرفیت نسبتا بالا برای نگهداری اطلاعات
q امنیت در برابر جعل
q معتبر و قابل اطمینان

و یکی از محدودیتهای این کارت این است که باید کارت با دستگاه READER تماس حاصل کند.

2-2- کارتهای حافظه ای نوری
یک کارت حافظه دار نوری یک کارت پلاستیکی است که در اندازه استانداردی شبیه به استاندارد کارتهای اعتباری تهیه می شود. این کارت می تواند حجم نسبتاً بالایی از اطلاعاتی را با استفاده از پرتو لیزر ذخیره کند. یک کارت نوری در حدود MB2,8 گنجایش دارد. (یعنی در حدود 1200 صفحه در اندازه استاندارد)
کارت نوری وسیله مناسبی برای ذخیره اطلاعات است که اجازه افزایش اطلاعات را می دهد اما در مورد این کارتها محدودیت داریم زیرا نمی توانیم اطلاعات موجود در کارت را پاک و دوباره نویسی کنیم.
در کارتهای نوری حافظه ای، تکنولوژی ای شبیه به تکنولوژی CD های موزیک یا CD ROM استفاده می شود. یک روکش طلایی رنگ حساس به لیزر روی کارت روکش می شود.
این ماده از چند لایه تشکیل شده است و در زمانی که لیزر به سوی این ماده هدایت می شود واکنش نشان می دهد. لیزر یک سوراخ کوچک در این ماده ایجاد می کند که می تواند توسط یک لیزر با قدرت ضعیف در حین خواندن احساس شود.
وجود یا عدم وجود لکه سوخته نشان دهنده یک عدد یک یا یک عدد صفر است. روی ماده تشکیل دهنده تنها یک بار می توان نشت اما به دفعات زیادی می توان از روی کارت خواند. (WORM)
از خصوصیات این کارتها غیرفراربودن اطلاعات است، بعضی از کارتهای نوری می توانند بین 4 تا 6 MB اطلاعات را ذخیره کنند، توانایی ذخیره تصاویر گرافیکی مانند عکس، آرم، اثرانگشت، اشعه X و غیره نیز از ویژگی های این کارت است. اطلاعات در فرمت خطی X-Y و بر اساس استانداردهای ISO/IEC 1169411693 به صورت رمز درمی آیند.

2-2-1- کاربردهای معمول کارت نوری
اطلاعات فشرده این کارتها امروزه در مصارف گوناگونی مانند:
q ذخیره اطلاعات پزشکی، درمانی، تصاویر پزشکی شخصی هر فرد
q ضبط اطلاعات مربوط به ضمانت نامه ها و تعمیرات کالاها
q کارتهای بانکی مخصوص بدهکاران
q کارتهای D I مخصوص مهاجران
q فهرست محموله های ورودی به یک کشور برای قسمت لجستیکی آن کشور


2-3- کارت CONTACTLESS
CONTACTLESS CARD کارتی با استانداردهای کارتهای مالی است. این کارت در زمان SENSE توسط READER/WRITER CARD نیازی به تماس فیزیکی برای برقراری ارتباط ندارد، این موضوع بر خلاف کارتهای مالی معمولی و CONTACT CARDS می باشد. این کارتها هم نوشته و هم خوانده می شوند و می توانند به عنوان کارت بانکها و کارتهای بدهی و سایر موارد مورد استفاده قرار گیرند.

2-3-1- خصوصیات CONTACTLESS CARD
ارتباط با ترمینال READER/WRITER کارت مربوطه از طریق سیستم فرکانس رادیویی انتقال دهنده و دریافت کننده اطلاعات صورت می گیرد. این کارت روی فرکانس MHZ 13.56 کار می کند. در نتیجه مختل کردن کار این سیستم توسط دیگر فرکانسهای رادیویی مشکل است.
این کارت دارای یک آنتن و یک MICROCHIP از جنس سیلیکون است، که یک میکرو کامپیوتر کامل با قدرت ذخیره KB 1 می باشد. هر دو این قطعات در داخل کارت جاسازی شده اند.
عوامل مخرب محیطی مانند: گرد و غبار، رطوبت، چربی، گرما و غیره روی عملکرد کارت و ترمینال/WRITER READER اثری ندارد. 240000 دفعه می توان از این کارت استفاده مجدد نمود. در نتیجه به مدت طولانی می-توان کارت و دستگاه READER را به کار برد. شخص کارمند می تواند ساعتهای کاری خود را محاسبه کند و از نکات برجسته این کارت آن است که نمی توان از روی کارت اصلی کارت جعلی ساخت.

منبع:
مجله فن آوا
http://www.fanavamag.ir

هیچ نظری موجود نیست:

محصولات زیبایی:برای سفارش محصول روی لینک مورد نظر کلیک کنید

> کرم لایه بردار فوری صورت olive اصل

13,000 تومان

> کرم موبر دائمي باله آ - اصل آلمان

31,000 تومان

> کرم صاف و نرم کننده مو Dark & Lovely

30,000 تومان

> کرم ضد لک وضد جوش ایسنس -ESSNCE

24,000 تومان

> صابون ضدجوش ولك و جوان كننده حلزون فلور

12,000 تومان

> كرم برطرف كننده سفيدي موي سر مجيك ميكس

28,000 تومان

> اصلاح مردان میکروتاچ MICRO TOUCH

10,000 تومان

> كرم گارنير سبزو قرمز(جوانسازي))GARNiER

52,000 تومان

> كرم مرواريد اصل فلور محصول فرانسه

25,000 تومان

> اسپری فرم دهنده سینه دکتر جیمز

38,000 تومان

> کرم بزرگ و سفت کننده باسن پارتنر فرانسه

48,000 تومان

> کرم روشن کننده Emami ( برای مردان )

28,000 تومان

> کرم بزرگ و سفت کننده باسن والنسی

27,000 تومان

> رفع سفیدی مو MAGIC MIX ( مجیک میکس )

45,000 تومان

> لنز رنگی چشم تک رنگ اینوا

25,000 تومان

> لنز رنگی چشم چند رنگ اینوا

25,000 تومان

> ست کامل و معجزه گر صورت چای سبز

25,000 تومان

> کرم لايه بردار و سفيدکننده Dove

22,000 تومان

> کرم موبر دوقلو قوی وجادوئی Magic clean

28,000 تومان

> ضد جوش و لک بای بای فرانسه

28,000 تومان

> ريمل هزار و يك مژه برژوا فرانسه

18,000 تومان

> کرم دوقلو روشن کننده و ضدلک قوی JIAOLI

69,000 تومان

> لوسیون رفع تیرگی مناطق حساس بدن Partner

28,000 تومان

> کرم ضد چروک و روشن کننده ولنسي 100٪ اصلي

15,000 تومان

> کرم پودر OLIVE OILE

18,000 تومان

> کرم مروارید اصل فلور-والنسی

29,000 تومان

> صابون کوسه ماهی والنسی

19,000 تومان

> -سفید کننده زیر بغل mistin(میستین)

17,000 تومان

> ست کامل و معجزه گر صورت ویتامین C

25,000 تومان

> کرم روشن کننده و زیبائی Emami (زنانه)

28,000 تومان

> ژل لاغری جلبک دریایی valensey

27,000 تومان

> جدیدترین ریمل برجوا3DMAX

15,000 تومان

> کرم رفع سفیدی موی سرYouThair

29,000 تومان

> صاف و نرم کننده مو .اصلDark & Lovely

27,000 تومان

> شامپوی مرطوب جلبک دریایی good life

18,000 تومان

> رنگ موی ریش و سبیل استراتژی ( BLACK )

35,000 تومان

> کرم لاغری پارتنر لاو

48,000 تومان

> کرم رفع سیاهی و کبودی بدن پارتنر لاو

48,000 تومان

> کپسول مایع جوان کننده پوست animate

35,000 تومان

> موبر باله آ موبر دائمی 100% تضمینی

32,000 تومان

> اتو مو استیم استایلر

61,500 تومان

> محلول درمانی رویش مو+شامبودرمانی ریزش مو

65,000 تومان

> کرم تقویتی دور چشم خاویار والنسی

30,000 تومان

> کرم رفع ترک بدن پارتنر لاو

48,000 تومان

> کرم جوان کننده دور چشم Oliveen nature

28,000 تومان

> کرم ضد پیری دست لیدی دیانا

17,000 تومان

> کرم ضد آفتاب فرانسوی Bioderma

14,000 تومان

> شامپوی رنگ موی استراتژی shampoo Strategy

35,000 تومان

> افترشیو بعد از اصلاح بانوان

28,000 تومان

> لوسیون سفید کننده چای سبز Dream Woman

28,000 تومان

> شامپوی گیاهی جین سینگ

18,000 تومان

> رنگ موی مردانه Perfect men 90

26,000 تومان

> کرم پودر ویتامین سی Dream Woman

18,000 تومان

> رنگ موی مردانه Nougat (سیاه)

32,000 تومان

> کرم رفع سیاهی بدن والنسی

34,000 تومان

> ژل لایه بردار فوری روغن زیتون Oliveen

18,000 تومان

> روغن مار دو در یک میس بیوتی

28,000 تومان

> کرم جوان کننده و آبرسان شیر خالص

48,000 تومان

> پودر معطر كننده وطراوت بخش بدن کونستانت

45,000 تومان

> ژل لاغری نیترو اصل

29,000 تومان

> كرم اسكراپ پارتنر لاو

48,000 تومان

> پودر معطر کننده بدن

36,000 تومان

> ماسکهای کلاژن دارصورت کره جنوبیpurederm

18,000 تومان

> ست کامل حجم دهنده لب

16,500 تومان

> کرم ترک شکم و پوست میس تین

22,000 تومان

> صابون بهداشتی زنانه تایگر100% موثر

15,000 تومان

> شامپو رنگ مو A+B لانا

21,000 تومان

> روغن مار ملکه زیبایی

18,000 تومان

> ست درمانی مخصوص رفع تمامی لکه های صورت

45,000 تومان

> کرم فرم دهنده و سفت کننده سیـــنه partne

40,000 تومان

> ضد جوش و لک بای بای اصل فرانسوی

22,000 تومان

> کرم لاغری بازوی پارتنر لاو

30,000 تومان

> ژل لاغر کننده باسن loreal

30,000 تومان

> [جدیدترین کرم سفید کننده مردانه Emam

30,000 تومان

> صابون ضد جوش و لك درياي مرده فلورا

12,000 تومان

> کرم فرم دهنده و سفت کننده سینه partner

48,000 تومان

> ژل حجم دهنده وبزرگ کننده لب کلاژن دارlov

10,000 تومان

> پودر سفید کننده دندان گیاهیabaan

9,500 تومان

> محلول گیاهی هندی و قرص تقویتی ضد ریزش مو

100,000 تومان

> کرم رفع سیاهی و کبودی1&PARTNER 4

35,000 تومان

لوازم:برای کسب اطلاعات بیشتر روی محصول مورد نظر کلیک کنید

> اصلاح مردان میکروتاچ MICRO TOUCH

14,000 تومان

> اصلاح خانگی جاست تریم JUST A TRIM

23,000 تومان

> اصلاح مردان میکروتاچ MICRO TOUCH با کیف

25,000 تومان

> رنده برقی کنوود انگلستان KENWOOD

45,000 تومان

> گن لاغری اسلیم لیفت SLIM N LIFT

35,000 تومان

> رخت آویز جادویی واندر هنگر WONDER HANGER

15,000 تومان

> مخلوط کن چند کاره مجیک بولت آلمانی

65,000 تومان

> اتو بخار ایستاده توبی TOBI

165,000 تومان

> بخارشو هاش دو اُ ماپ الترا H2O MOP ULTRA

70,000 تومان

> ریش تراش ضد آب میکروفورس

20,000 تومان

> سالادساز نایسر دایسر آلمانی اصل

35,000 تومان

> سالادساز اسنپ اسلایس SNAP N SLICE

20,000 تومان

> اتو مو اینستایلر IN-STYLER

45,000 تومان

> فر نوری FLAVOR OVEN WAVE

70,000 تومان

> نردبان و چرخ دستی توتال ترالی

131,000 تومان

> خشک کن لباس خانگی AIR-O-DRY

57,000 تومان

> ست چاقو میراکل بلید 3 MIRACLE BLADE

63,000 تومان

> اتو مو بخار استیم استایلر STEAM STYLER

58,000 تومان

> بخارپز پرو وی استیم تاور STEAM TOWER

67,000 تومان

> نردبان چندکاره ورسالدر

126,000 تومان

> گردگیر گوداستر شارژی GO DUSTER

27,000 تومان

> غذاساز همه کاره بولت اکسپرس

121,000 تومان

> جاروی مثلثی شارژی آلمان ایتالیا

40,000 تومان

> دستگاه ورزشی توتال کُر TOTAL CORE

67,000 تومان

> چاقوی شارژی سونیک بلید SONIC BLADE

35,000 تومان

> میله بارفیکس ایرون جیم|IRON GYM

30,000 تومان

> سرخ کن بدون روغن هات پلیت اتریش

60,000 تومان

> خردکن کیچن کینگ پرو|KITCHEN KING PRO

30,000 تومان

> دستگاه رول اتوماتیک توالت فرنگی

100,000 تومان

> کفشو چرخشی

37,000 تومان

> دستگاه تصفیه آب خانگی هرت اند هرت

210,000 تومان

> ست چاقوهای کانتر CONTOUR PRO KNIVES

46,000 تومان

> دستگاه ورزشی توتال کُر اسپانیا LLC

121,000 تومان

محصولات زناشویی:برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش روی محصول مورد نظر کلیک کنید

> کرم لارگو (افزایش حجم و سایز آلت تناسلی)

33,500 تومان

> قرص آمريكايي اصلي ويگومخصوص دیرانزالی

19,000 تومان

> قطره آلمانی جدید محرک زنانه

58,000 تومان

> قرص دير انزالي 50 دقيقه اي وگادول

14,000 تومان

> اسپری تاخیری لارگوlargo delay spray

19,000 تومان

> کرم لارگو- افزایش طول و ضخامت

25,000 تومان

> اسپری تاخیری ویاگرا (آمریكا-جدید)

24,000 تومان

> مگنا RX

145,000 تومان

> دستگاه لارجر باکس

110,000 تومان

> کرم 2عددي شارک پاور مخصوص آقایان

48,000 تومان

> اسپری تاخیری Super Dooz 125000

22,000 تومان

> شارک پاور-شارک پاور قرمز رنگ-shark power

35,000 تومان

> مگنا ارایکس RX-اصل.نمایندگی فعال ایران

120,000 تومان

> ویبرادوم رومانتیک با مجوز بهداشت

19,500 تومان

> تنگ كننده-افزایش میل جن-30 خانمها

30,000 تومان

> قرص یوهیم

100,000 تومان

> قرص 4 تایی تاخیر در انزال لوواگراLUVAGRA

10,000 تومان

> کرم گیاهی ژل فورت

22,000 تومان

> ژل زناشویی اینتیمو مخصوص خانمها

30,000 تومان

> ژل آمیزشی سیمپلکس فرانسه-رومانتیک و پلژ

19,000 تومان

> قرص ویاگرای قرمز -تقویت قوا

27,000 تومان

> کرم تاخيري delay shark

22,000 تومان

> کپسول MAXMAN اصل(تقویت قوای جن سی)

27,000 تومان

> اسپری تاخیری ویاگرا-اصل با هلوگرام

19,000 تومان

> حلقه ویبرادوم رومانتیک با مجوز بهداشت

25,000 تومان

> قرص سیالیس-cialis – ایجاد نعوظ

27,000 تومان

> اسپری Tiger power

28,000 تومان

> کرم 2عددي شارک پاور آبی

38,000 تومان

> کپسول درمانگر زود انزالی MAXMAN

65,000 تومان

> کرم لارگو اصل -افزایش طول و قطر (آقایان)

33,000 تومان

> ژل آمیزشی ایزی EASY PLAY TIME GEL

22,000 تومان

> صابون مردانه روغن تمساح فرانسوی100%طبیع

15,000 تومان

> قرص ویاگرای اصل آمریکا(30 عددی)

78,000 تومان

> کپسول گیاهی تقویت کننده جنسی ساتیبو

45,000 تومان

> دستگاه لارجر باکس(با مجوز بهداشت)

110,000 تومان

> پک کامل رفع مشکلات زناشویی

99,000 تومان

> کپسول گیاهی مکس من آمریکایی اصل

50,000 تومان

> کرم شارک پاور مخصوص آقایان

28,000 تومان

> قرص سمنکس-Semenax

188,000 تومان

> ویگاریکس-تقویت بنیه جنسی

64,000 تومان

> 2عدد کرم شارک پاورآبی

36,000 تومان

> افزایش حجم (آقایان)شارک پاور

25,000 تومان

> ژل آ.م.ی.ز.ش.ی. تایگرلیدی(خانم ببره)برای

18,000 تومان

> Viamax power قهوه مردانه

75,000 تومان

> وایگورل.کرم افزایش دهنده میل ج.ن.سی

45,000 تومان

> ويگركس - پمپ تنظيم آقايان

85,000 تومان

> ژل آمیزشی اینفینیتی پلی تایم Infinity

22,000 تومان

> تقویت بنیه جنس-30 آقایان باقرصهای یوهیم

100,000 تومان

> قرص مگنارکس MAGNA+RX

145,000 تومان

> دستگاه وکیوم همراه آقایان ساخت آمریکا

85,000 تومان

> قرص سمنکس

150,000 تومان

> اسپری ویاگرا 99000 اصل

20,000 تومان

> ژل لایک ا ویرجین پلی تایمLIKE A VIRGIN

22,000 تومان

> دستگاه اکستندر مگنت دار

110,000 تومان

> تایگرکینگ tiger king

32,000 تومان

> کپسول درمان كننده زودانزالي یانگ گانگ

45,000 تومان

> کپسول و اسپری افزایش سایز آ.ل.ت Big Boy

68,000 تومان

> ژل آمیزشی دریمر پلی تایمPLAY TIME DREAME

22,000 تومان

> ست کامل درمانگر ناتوانی آقایان

110,000 تومان

> ژل آمیزشی فایر پلی تایم Play time fire

22,000 تومان

> پک محصول جنسی مردانه با اشانتیون ویژه

63,000 تومان

> Viamax power قهوه زنانه

75,000 تومان

> پمپ افزایش حجم آقایان آمریکایی

85,000 تومان

> دستگاه جس اکستندر بزرگ کننده دائمی عضو ت

235,000 تومان

> دستگاه اکستندر ساده

85,000 تومان

> قرص وایمکسVIMAX

120,000 تومان

> کپسول مکس من2 MAXMAN II

80,000 تومان

> ویگارکس

65,000 تومان

> مکس من 12 عددی اصل

30,000 تومان

> کرم لارگو اصلLARGO

32,000 تومان

> کرم گیاهی اروس انگلیسی 100%گیاهی

20,000 تومان

> ریش تراش MICROSTAR

25,000 تومان

> موکن ویزیوت WIZZIT

27,000 تومان

> مگنا آر ایکس+MAGNARX اصل

125,000 تومان

> دستگاه افزایش دهنده سایز اکستریم(آقایان)

165,000 تومان

> صابون العذاری QUEEN LOVE

12,000 تومان

> دستگاه پرو اکستندرمگنت دار ویژه

155,000 تومان

> ژل آمیزشی آیس من پلی تایمICE MAN

22,000 تومان

> کپسول بزرگ کننده 60 عددی مکس من

85,000 تومان

> پکیج افزایش سایز آ.ل.ت 100%گیاهی وتضمینی

149,000 تومان